گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

ویدئو | مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۳۷۰۹
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
ویدئو | مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی برگزار شد
مراسم بزرگداشت استاد اخلاق، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی، صبح امروز در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم بزرگداشت این استاد اخلاق که با حضور جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالفتاح نواب» نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که برخی از چهره‌های روحانی و مفاخر حوزه، برجستگی‌ها و ویژگی‌هایی دارند که برای دیگران می‌تواند بعنوان درس و الگو باشد، اظهار کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی بعنوان مبلغی محبوب بود و خاطرات ایشان می‌تواند مورد استفاده همه مبلغان کشور و الگوی در عرصه تبلیغ باشد.

وی افزود: مرحوم طباطبایی برای خدمت به زائر قناعت نداشت. در مسجد الحرام لحظه‌ای برای حضور به زائران دریغ نمی‌کرد و حتی با غلبه خستگی آماده خدمت به زائران بود. خود را در معرض سوالات زائران و وقف خدمت به آنان در هر زمان و هر مکانی قرار داده بود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه گفت: مرحوم طباطبایی اخلاص خاصی داشت و به دنبال طرح و عنوان نام خود نبود. این استاد اخلاق با اخلاص از بندگان گره گشایی داشت.

وی توکل را از دیگر خصوصیت‌های مرحوم طباطبایی دانست و خاطرنشان کرد: به سبب همین توکل، مردم اعتماد ویژه‌ای به او پیدا کرده بودند. او محبوبیت ویژه‌ای میان مردم داشت و مصداق این فرمایش امام صادق (ع) بود که «اگر عالم به علمش عمل کند، آنچه می‌گوید محبوبیت ایجاد می‌کند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب از ارتباط ویژه با طالبان علم به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز مرحوم طباطبایی نام برد و گفت: ایشان در همه عرصه‌ها راهگشا بود و ارتباط او، همه را جذب سخنانش می‌کرد.

وی افزود: مرحوم طباطبایی تسلط ویژه‌ای نیز به فتاوا و نظرات مراجع داشت و خصوصا تسلط به معارف حج داشت، فرزندان خوبی را برای جامعه اسلام تربیت کرد و امیدواریم سیره او در جامعه جریان داشته باشد. محبوبیت مرحوم طباطبایی نتیجه اخلاص، صفا و ساده زیستی بود. او از میان ما رفت، اما همین اخلاص صادقانه، خاطراتش را ماندگار و خدماتش را جاودانه کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام «مرتضی امین‌نیا» مدیر اخلاق و تهذیب حوزه علمیه خراسان نیز به بیان برخی از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی پرداخت.

همچنین محمدجواد غفورزاده (شفق) شاعر نامدار آیینی و «علی ملائکه» ذاکر اهلبیت (ع) نیز اشعار و مدایحی در رثای آن استاد فقید اخلاق ارائه کردند.

گفتنی است مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی، از اساتید حوزه علمیه خراسان، خطیب توانا و از جمله ائمه جماعت حرم مطهر رضوی بود که عمر خویش را در راه نشر و ترویج معارف اهلبیت عصمت و طهارت (ع) و تربیت طلاب علوم دینی گذراند و ۱۸ آبان‌ماه گذشته دار فانی را وداع گفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->